Nowe funkcje SentiOne - Profil Idealnego Klienta i możliwość zaawansowanej analizy danych z Twittera
Polski SentiOne uruchamia nową funkcję w ramach analizy kanałów własnych marki - Profil Idealnego Klienta. Dzięki analizie bazy jej obserwatorów w social media w ciągu minuty będzie można określić jakiej płci jest statystyczny klient marki, ile ma lat, skąd pochodzi, w jakim mieście mieszka i jakim językiem się posługuje. To pierwsze tak zaawansowane narzędzie na rynku. Oprócz tego do serwisów uwzględnianych w analizie kanałów własnych dołącza Twitter, a użytkownicy SentiOne zyskają dostęp do danych takich jak wyświetlania i analiza obserwatorów.
2022-02-08, 10:42

W styczniu 2022 r. użytkownicy Internetu stanowili 62,5 proc. populacji świata, a użytkownicy mediów społecznościowych 58,5 proc., jak wynika z raportu kanadyjskiej agencji Hootsuite. W stosunku do stycznia ubiegłego roku jest to wzrost odpowiednio o 4 i 10 proc. W Polsce użytkownicy Internetu stanowią 87 proc. populacji, a użytkownicy mediów społecznościowych 72 proc. Liczby te z roku na rok systematycznie rosną. Z kolei według raportu Advox Studio, polskiej firmy zajmującej się budowaniem sklepów internetowych, niemal połowa Polaków robiących zakupy przez Internet o ofertach e-sklepów dowiaduje się z reklam w social media. A ponieważ koszty reklam internetowych rosną, pozyskiwanie third party data, czyli danych od firm zewnętrznych, jest coraz trudniejsze, a do tego nadchodzą ograniczenia w śledzeniu plików cookie, zdecydowanie wzrasta znacznie analizy kanałów własnych marek. Do niedawna były to głównie strona internetowa i ewentualnie fanpage, ale w nowoczesnym Internecie ich liczba stale rośnie.

Profil Idealnego Klienta - nowa funkcja w aplikacji SentiOne

SentiOne, polska firma wspierająca marki w monitoringu Internetu i automatyzacji obsługi klienta z pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji, postanowiła w 2022 r. wyjść naprzeciw potrzebom marketerów i skupić się na rozwijaniu rozwiązań umożliwiających użytkownikom zaawansowaną analizę ich kanałów własnych. Od 10 lutego w ramach analizy Owned Media dostępna będzie nowa funkcja - zbudowanie Profilu Idealnego Klienta. Na podstawie danych z monitoringu Internetu oraz first party data, czyli informacji o odbiorcach marki na podstawie bazy osób obserwujących ją we wszystkich kanałach social media,  będzie można określić jakiej płci jest jej statystyczny klient, ile ma lat, skąd pochodzi, w jakim mieście mieszka i jakim językiem się posługuje - a to wszystko w czasie rzeczywistym w ciągu dosłownie minuty. Nowa funkcja będzie dostępna bez dodatkowych opłat w pakiecie Enterprise we wszystkich 75 językach, jakie monitoruje SentiOne. 

Zdarza się, że firmy błądzą po omacku, nie wiedząc dokładnie, kim są odbiorcy marki, gdzie w Internecie można ich znaleźć, jakie treści mogą ich zainteresować i jakim językiem należy do nich mówić - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOneStworzenie Profilu Idealnego Klienta pozwoli zrozumieć, kto rzeczywiście interesuje się daną marką i czy pokrywa się to z jej grupą docelową, dowiedzieć się, czy grupy odbiorców w różnych kanałach są takie same i jak zmieniają się w czasie. To z kolei pozwoli dostosować styl komunikacji względem tego, do kogo chcemy dotrzeć, i lepiej targetować płatne treści. To pierwsze rozwiązanie na rynku tak sprawnie łączące social listening, czyli informacje o tym, co na dany temat piszą Internauci, z analizą kanałów własnych.

Do analizy kanałów własnych w SentiOne dołączają dane z Twittera

Do tej pory analiza Owned Media dostępna była dla Facebooka i Instagrama. Teraz do tej grupy dołączył również Twitter. Analiza wszystkich kanałów w jednej aplikacji jest zdecydowanie łatwiejsza i bardziej przejrzysta, niż logowanie się do każdej platformy oddzielnie. Na jednym wykresie będzie można sprawdzić i porównać liczbę wyświetleń postów we wszystkich trzech serwisach, liczbę obserwatorów i jej zmienność w czasie oraz podsumować profil obserwatorów. Tak zebranych danych z trzech największych platform nie oferuje żadne narzędzie analityczne, jednak dzięki połączeniu API Twittera i algorytmów SentiOne jesteśmy w stanie przedstawić je w sposób przystępny i w czasie rzeczywistym - dodaje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne

Analiza Owned Media jest dostępna w aplikacji SentiOne od października i już po dwóch miesiącach w badaniu satysfakcji klientów uzyskała średnią 4,75 punktów na 5. Rozwój narzędzi wspierających codzienną pracę agencji czy marketera bardzo nas cieszy - komentuje  Marek, Strategy & Creative Lead w Agencji Luźno - W przypadku SentiOne z poziomu jednego narzędzia jesteśmy w stanie nie tylko analizować przyrost fanów i zasięgi w kanałach social media naszych klientów, ale także zestawiać je z tym, co dzieje się globalnie na rynku online. 


SentiOne już od 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji, które rozumieją ludzkie intencje z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Aplikacja SentiOne do monitoringu Internetu pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów kluczowych i dzielenie się wynikami analizy z innymi użytkownikami.

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.