Niemal 19 mln zł od NCBiR dla SentiOne na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji - to najwyższa dotychczas dotacja tego typu
SentiOne, polska firma wspierająca marki w automatyzacji obsługi klienta, otrzyma niemal 19 mln zł dofinansowania od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rozwój swojej technologii sztucznej inteligencji. To do tej pory najwyższa kwota przyznana przez NCBiR na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Środki te przysłużą się do rozwoju wszystkich produktów SentiOne, czyli monitoringu internetu opartego o AI oraz chatbotów i voicebotów.
2021-07-13, 09:50

SentiOne, polska firma technologiczna zajmująca się monitoringiem Internetu i mediów społecznościowych oraz automatyzacją obsługi klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, może się pochwalić kolejnym sukcesem - 18,8 mln zł dofinansowania od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rozwój zaawansowanej technologii rozumienia języka naturalnego w językach polskim, angielskim, niemieckim i hiszpańskim. To do tej pory najwyższa kwota przyznana przez NCBiR na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Ze swej strony SentiOne zainwestuje w projekt 5,2 mln zł, przeznaczając łącznie  24 mln zł na udoskonalenie swoich dotychczasowych produktów - monitoringu internetu opartego o AI oraz  chatbotów i voicebotów, a także zapewnienie firmie pozycji lidera na rynkach zagranicznych. 

Sztuczna Inteligencja od SentiOne najlepsza na świecie w rozumieniu języka naturalnego

To już trzeci grant badawczo-rozwojowy dla SentiOne. Sukces poprzedniego projektu, który pozwolił nam rozwinąć technologię konwersacyjnej sztucznej inteligencji i podbić rynek botów, utwierdził nas w przekonaniu, że to słuszny kierunek rozwoju dla naszej spółki - mówi Kamil Bargiel, założyciel i CEO SentiOne - Pandemia COVID-19 pokazała, że to właśnie umiejętne wykorzystanie nowoczesnych technologii pomogło firmom optymalizować swoje koszty, usprawnić wewnętrzne procesy i zwiększać sprzedaż. Pozyskanie prawie 19 mln zł na trzyletni projekt daje nam wystarczająco dużo czasu i zasobów, aby kontynuować rozwój najlepszej na świecie technologii rozumienia języka naturalnego. To właśnie dzięki naszym autorskim algorytmom jesteśmy w stanie skutecznie wspierać czołowe spółki z branży bankowości, ubezpieczeń, energetyki i telekomunikacji w transformacji cyfrowej. 

SentiOne skutecznie stosuje algorytmy sztucznej inteligencji we wszystkich swoich produktach - monitoringu internetu, platformie do obsługi klientów, automatycznie podpowiadającej najlepsze rozwiązania ich problemów, oraz chatbotach i voicebotach, które rozumieją intencje rozmówcy ze skutecznością na poziomie 96 proc. - lepiej niż niejeden człowiek. Ze wsparcia botów SentiOne z powodzeniem korzystają działy obsługi klienta m.in. Alior Banku, BNP Paribas oraz Kruk S.A. 

Polska spółka planuje podbój rynków zagranicznych

Środki z dotacji NCBiR posłużą więc do rozwoju wszystkich linii biznesowych SentiOne. Do tej pory zaawansowana analiza danych, opinii internautów i konwersacji z klientem była dostępna tylko w kanałach własnych. Od teraz modele AI będą także przyuczane do analizy wszystkich form komunikacji z klientem, jak: maile, ankiety, kwestionariusze czy zapisy rozmów. Dzięki temu powstanie autorska platforma Voice of The Customer, która pozwoli kompleksowo przeanalizować komunikację firmy z klientami. Dodatkowo flagowe funkcje, czyli Raporty AI oraz alerty kryzysowe, dostępne do tej pory tylko dla języka polskiego; zostaną uruchomione także w językach hiszpańskim, angielskim i niemieckim. Stworzenie wielojęzycznego modelu AI umożliwi SentiOne rozwój międzynarodowy na dużą skalę. Projekt obejmuje opracowanie jednego modelu wielojęzycznego do rozpoznawania intencji, klasyfikowania fraz oraz rozumienia motywacji klientów. Trwają już prace nad budową  nowego środowiska do tworzenia i przyuczania nowych modeli AI. 

Stworzenie bota, który obsłuży klientów w wielu językach jednocześnie, pozwoli na poszerzenie naszej oferty za granicą, zaspokojenie potrzeb międzynarodowych zagranicznych organizacji oraz małych i średnich przedsiębiorstw - mówi Michał Brzezicki, założyciel i CTO SentiOne, Kierownik Badań i Rozwoju - Dotacja od NCBiR to zasługa dwuletniej pracy naszego zespołu AI Research nad głębokim uczeniem (ang. deep learning) i automatyzacji ekstrakcji informacji wielojęzycznych z potocznych tekstów na potrzeby interfejsów konwersacyjnych i analizy doświadczeń klientów. W skrócie to technologia, która pozwoli nam stworzyć jeszcze lepszy system SentiOne Listen i Automate.

SentiOne ciągle rośnie. W 2020 r. zwiększył swoje przychody o 70 proc.

SentiOne został założony 10 lat temu w garażu przez trzech kolegów ze studiów. W zeszłym roku odnotował rekordowy zysk EBIDTA na poziomie 5 mln zł oraz przychód w wysokości 15 mln zł, co stanowi wzrost o 70 proc. w stosunku do 2019 r. Pod koniec 2020 r. pozyskał także strategiczne partnerstwo z europejskim inkubatorem EIT Digital, który łączy spółki technologiczne z klientami typu enterprise w Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. W 2020 r. SentiOne otrzymał tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazł się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie. Firma ma biura w Polsce, Wielkiej Brytanii, Czechach, Niemczech, Holandii, Meksyku i na Węgrzech. Jej produkty zostały wdrożone u ponad 400 klientów na rynkach europejskich, a także w USA, Kanadzie, Meksyku, Kolumbii i Brazylii.

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.