Ranking modeli smartfonów 2021. Najpopularniejszy wśród Polaków jest Samsung, a Oppo cieszy się bardzo dużą sympatią
Samsung, a szczególnie model Galaxy S21, w rankingu popularności wśród polskich Internautów całkowicie deklasuje konkurencję, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Na drugim miejscu wśród najczęściej wspominanych smartfonów jest iPhone 13, ale wzmianki o Oppo Reno 5 5G osiągają znacznie większy zasięg. Zdecydowanie częściej o smartfonach w Internecie wypowiadają mężczyźni. Największy odsetek kobiet, ponad ⅕ wszystkich dyskutujących, zaangażował się w rozmowy o składanym modelu Samsung Galaxy Z Flip 3.
2021-11-08, 11:00

W Polsce z Internetu korzysta już 32 mln osób, a więc ponad 84 proc. populacji całego kraju, jak wynika z badania kanadyjskiej agencji Hootsuite*. Spośród wszystkich użytkowników Internetu aż 93 proc. do przeglądania go używa smartfonów. Aż 51 proc. polskich użytkowników Facebooka do korzystania z niego używa już tylko smartfonów. Wykonywanie połączeń telefonicznych dawno już przestało być główną funkcją telefonów komórkowych. Jak podaje firma analityczna IDC, w 2020 r. w Polsce sprzedano ogółem 8,5 mln smartfonów**. SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji, sprawdziła, które modele smartfonów w 2021 r. są najbardziej popularne według opinii polskich internautów. 

Ranking popularności wygrywa Samsung 

Pod względem zasięgu wyświetleń w Internecie całą konkurencję daleko w tyle zostawił jeden z najnowszych modeli Samsunga Galaxy S21, z ponad 55,5 tys. wzmianek i aż 87 mln wyświetleń zasięgu. Największe zainteresowanie tematem odnotowano oczywiście w czasie jego premiery w styczniu 2021 r. Na drugim miejscu pod względem liczby wzmianek znalazła się wrześniowa nowość od Apple - iPhone 13, który osiągnął 21 tys. wzmianek, ale tylko 16 mln wyświetleń. Pod względem zasięgu pokonał go przedostatni model Oppo Reno 5 5G z 29 mln wyświetleń mimo zaledwie 7,5 tys. wzmianek. Trzecie miejsce, zarówno pod względem liczby wzmianek jak i zasięgu wyświetleń, ponownie zajął składany model Samsunga Galaxy Z Flip3 z blisko 8 tys. wzmianek i 19 mln wyświetleń. Najmniejsze zasięgi osiągnęły smartfony marki Lenovo, których zasięgi oscylowały na poziomie 9-10 tys. wyświetleń. W sumie, po podsumowaniu danych dla wszystkich modeli, w tym roku ranking popularności smartfonów w polskim Internecie wygrała marka Samsung z ponad 71 tys. wzmianek i zasięgiem 116 mln wyświetleń. Na drugim miejscu uplasował się Apple z ponad 34 tys. wzmianek i zasięgiem 26 mln wyświetleń.

Marka Oppo cieszy się w Polsce sympatią 

Najwięcej pozytywnych emocji wśród polskich Internautów budzą modele Sony Xperia 1 III, Honor X30 Max i X30i oraz Lenovo Z5s - ich Brand Health Index według SentiOne, czyli stosunek liczby komentarzy o pozytywnym wydźwięku do tych negatywnych, wyniósł 1. Dane te dotyczą jednak znacznie mniejszej ilości wzmianek niż u topowych producentów, jak Samsung, Xiaomi czy Apple, gdzie wskaźnik ten wahał się pomiędzy 0,8 a 0,9. Dużą sympatią Internautów cieszy się firma Oppo, której ostatnie modele Reno5 5G, Reno6 5G i Reno6 Pro 5G osiągnęły Brand Health Index na poziomie 0,9.   

W rozmowach o modelach smartfonów głos najczęściej zabierają mężczyźni

Zdecydowana większość internetowych wypowiedzi na temat różnych modeli smartfonów pochodzi od mężczyzn - średnio ok. 86 proc. wszystkich wzmianek. Największy odsetek kobiet zaangażował się w dyskusję o modelu Samsung Galaxy Z Flip 3, osiągając 22 proc. wszystkich wzmianek. 

Z ciekawostek, jakie zaobserwowaliśmy w naszej analizie, warto zwrócić uwagę na wzrost zainteresowania ubiegłoroczną Nokią 8.3 w okolicy premiery nowego filmu o Jamesie Bondzie „Nie czas umierać”. Model ten miał pojawić się w filmie, ale, ze względu na opóźnienie jego wejścia do kin o ponad rok, wymieniono go na nowszy - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne  - Z kolei w rozmowach Internautów o LG G8x ThinQ, ostatnim wyprodukowanym przez firmę, która ogłosiła zamknięcie linii  produkcyjnej smartfonów, wyróżniają się smutek i żal fanów marki, którzy nie wyobrażają sobie przejścia do konkurencji. 

 

Analizę wypowiedzi Internautów przeprowadzono za okres styczeń-październik 2021 r. SentiOne, wykorzystując autorską technologię, zbiera dane z ponad 5 milionów źródeł, takich jak social media oraz blogi, strony www, portale informacyjne, czy strony z recenzjami.  

*https://datareportal.com/reports/digital-2021-poland 

** https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-smartfonow-w-polsce-kto-liderem-ranking-opinie-ceny 

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.