Nowa funkcja SentiOne przyspieszy monitorowanie nastrojów wokół marki i pomoże zapanować nad kryzysem wizerunkowym
Polski SentiOne jako pierwszy w branży monitoringu Internetu uruchomił nową funkcję - SentiOne Insights. Pozwala ona błyskawicznie wygenerować szybkie podsumowanie kluczowych informacji na temat wskazanej marki za dany okres, co przyspieszy pracę marketerów i ułatwi zapanowanie np. nad kryzysem wizerunkowym. W ramach testowania nowej funkcji SentiOne sprawdził, które marki z branży modowej cieszyły się najwyższym Brand Health Index w ostatnim miesiącu.
2022-10-13, 10:46

SentiOne, polska firma wspierająca marki w monitoringu Internetu i automatyzacji obsługi klienta z pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji, uruchomiła nową funkcję dla użytkowników aplikacji SentiOne Listen - Insights. Osoby, które nie mają czasu lub potrzeby przeglądać szerokich, rozbudowanych analiz, mogą teraz szybko wygenerować zestawienie najważniejszych informacji z monitoringu Internetu, które pozwolą błyskawicznie zorientować się w nastrojach panujących wokół danej marki oraz porównać aktualne wskaźniki do wcześniejszych. To pierwsze tego typu rozwiązanie i istotne ułatwienie dla klientów na rynku narzędzi do monitoringu Internetu. W komunikacji i działaniach marketingowych kluczowy jest czas, a od firm oczekuje się coraz szybszych reakcji. Dlatego proponujemy rozwiązanie, które pozwala ten czas oszczędzić, podsuwając od razu zestawienie najbardziej istotnych wskaźników. To narzędzie doskonale sprawdzi się  np. w sytuacji kryzysu wizerunkowego. Dzięki analizie peaków dowiemy się, co spowodowało kryzys i jaka była jego skala, sprawdzimy, czy rozmowy były skupione w jednym miejscu, czy może rozproszone po różnych platformach. Oczywiście bardziej rozbudowane analizy nadal pozostają dostępne - mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne

W zestawieniu znajdują się informacje o Brand Health Index monitorowanej marki, czyli wzajemnym stosunku liczby pozytywnych i negatywnych wzmianek na jej temat, oraz analiza trendów, czyli zestawienie hasztagów najbardziej popularnych, zyskujących popularność lub ją tracących. W Insights dostępna jest również analiza peaków dyskusji. Algorytmy SentiOne automatycznie wykrywają dni z największą liczbą wzmianek we wskazanym okresie i przygotowują szybkie podsumowanie, zawierające informację o ich liczbie, źródle lub źródłach oraz linki do najpopularniejszych postów lub artykułów.

Reserved z najwyższym Brand Health Index wśród marek modowych

W ramach testowania nowej funkcji SentiOne sprawdził, jak wyglądają wskaźniki obecnych w Polsce firm z branży modowej w ciągu ostatniego miesiąca. Hasztagi używane w rozmowach na temat branży modowej, których popularność obecnie wzrasta, nie budzą zaskoczenia - to jesien”, jesień” i autumn”. Wygasa natomiast popularność hasztagów modameska” i outfit”. Peaki dyskusji w tym obszarze związane są zwykle ze startami wyprzedaży, jak miało to miejsce w przypadku marki Reserved 29 września - mówi  Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne.

W zestawieniu marek o najwyższym wskaźniku Brand Health Index znalazło się sporo platform typu multibrand, oferujących produkty różnych firm, chociaż nie zabrakło też sklepów własnych, a pierwsze miejsce zajęła marka Reserved. Za nią uplasowały się Answear, Born2be, DeeZee, Domodi, Deichmann i CCC. Pierwszą dziesiątkę zamykają platformy oferujące ubrania i dodatki marek premium - Modivo, Moliera2.com oraz Gomez. Pod względem liczby wzmianek najwyższą pozycję wśród wymienionych zajmuje Domodi (44,6 tys.), drugą DeeZee (37,3 tys.), a trzecią Reserved (18 tys.). 

Nowa analiza pomoże zapanować nad kryzysem wizerunkowym

Nowa funkcja pomaga zrozumieć, które działania marki powodują największe zaangażowanie i najgorętsze dyskusje jej odbiorców, zorientować się, które tematy są dla nich ważne w danym momencie i jak zmiany wprowadzane w komunikacji marki są postrzegane przez społeczność. Funkcja Insights jest już dostępna dla wszystkich klientów we wszystkich 23 językach obsługiwanych przez SeniOne i pozwala przeanalizować okres od 7 do 30 dni. W następnych miesiącach jej możliwości będą poszerzane o analizę kolejnych wskaźników i innych interwałów czasowych. 

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.